تبلیغات
وبلاگ احادیث - صلی الله علیک یا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
وبلاگ احادیث
صلی الله علیک یا حضرت شاه ولایت یا امام المتقین یا علی بن ابیطالب علیه السلام
ولادت با سعادت منجی عالم بشریت

منتقم
خون حضرت سیدالشهداء اباعبدالله الحسین (علیه السلام)

حضرت بقیة الله الاعظم حجت ابن الحسن المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

بر عموم شیعیان و منتظران مبارک باد.

امام زمان (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف) مظهر صفات خدا در زمین و آسمان

پیشینه ‌ی طرح مسأله ‌ی غیبت : ما شیعه ‌ی امامیّه بر اساس همان ادلّه ‌ی متقنه‌ای كه اعتقاد به امامت امام دوازدهم داریم و معتقدیم كه آن حضرت از مادر متولّد شده و زنده است بر اساس همان ادلّه اعتقاد داریم كه او غایب و از دیده‌ها پنهان است و پنهان خواهد بود تا زمانی‌ كه جز خدا احدی از طول مدّت غیبت و فرا رسیدن زمان ظهور باهرالنّورش آگاهی ندارد و این امر آنچنان مهم بوده كه قریب به دویست سال قبل از ولادت آن امام بزرگوار بحث غیبت و طول مدّت غیبتش مطرح بوده است و امامان (ع) در هر زمانی طولانی بودن مدّت غیبت آن حضرت را گوشزد مردم می ‌نمودند و رُواة و محدّثین شیعه آن اخبار را به دستور امامان (ع) ضبط و ثبت كرده‌اند و جالب اینكه همزمان با ولادت آن حضرت كتاب‌هایی به نام غیبت نوشته شده است كه این نشانگر این است كه مسأله‌ ی طولانی بودن زمان غیبت امام دوازدهم (ع) از همان صدر اسلام و زمان امامان قبلی (ع) پیش‌بینی شده است و از ابتدا بنا بر این بوده كه امامت آن حضرت با غیبت طولانی همراه باشد و چنین نبوده كه غیبت تصادفاً پیش آمده باشد بلكه آن، جزء برنامه‌ی اصلاحی امام زمان بوده و هست.


این حقیقت وقتی در مركز اعتقاد مردم نشست و مطمئن شدند كه ظهور امام زمان (ع) مسبوق به غیبت طولانی خواهد شد طبیعی است كه با اطمینان خاطر به امامت و حیات امام معتقد شده و با قلبی محكم از یقین و ایمان در حال انتظار ظهور به سر می ‌برند و از بركات توسّلات به آن حضرت، سعادت دنیا و عقبای خود را تأمین می‌ كنند.


سبب نگارش كتاب غیبت نعمانی و كمال الّدین شیخ صدوق : از جمله كتاب‌هایی كه در باب غیبت نوشته شده كتاب«غیبت نعمانی» است كه مؤلّف آن، عالم بزرگوار محمّدبن ابراهیم نعمانی است كه تا اواسط قرن چهارم هجری زنده بوده است. او در مقدّمه‌ی كتابش می ‌نویسد : چون می‌ بینم عدّه‌ای از مردم مسلمان درباره‌ی غیبت امام زمان (ع) دچار شكّ و تردید شده ‌اند این كتاب را نوشتم تا با مطالعه‌ی روایات آن كه از رسول خدا (ص) و ائمّه‌ی اطهار(ع) رسیده است ایمان و اطمینان پیدا كنند كه غیبت آن حضرت از امتحانات الهی است و باید تحقّق یابد و طولانی هم باشد.  ادامه .....


منتظران امام زمان (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف) کیانند و چه دارند نشان ؟

آیا ما واقعاً منتظر فرج حضرت مهدی (ع) هستیم؟ حالا مطلبی كه توجّه به آن بر ما بسیار لازم است این است كه رسول خدا فرموده :
(اَفْضَلُ اَعْمالِ اُمَّتِی اِنْتِظارُ الْفَرَج)؛
برترین اعمال امّت من، انتظار فرج است!

ما هم بر این اساس خود را در زمره‌ی منتظران فرج می ‌دانیم و دعا برای تعجیل در فرج می ‌كنیم و دعای ندبه با آه و ناله و افغان می ‌خوانیم، ولی باید دید آیا واقعاً حالت انتظار فرج در ما هست و ما را به‌راستی می ‌شود در زمره‌ی منتظران فرج و ظهور امام زمان (ع) به حساب آورد؟ در صورتی كه "انتظار" به معنای واقعی‌اش عبارت از آمادگی كامل از حیث اخلاق و اعمال مناسب برای پذیرایی از آن حضرت است!

 آیا انصافاً زندگی كنونی ما با ابعاد گوناگونش در مجالس عروسی پر از اسراف و تبذیرهای { ریخت و پاش بی حساب } خلاف شرع و بازارهای آلوده به ربا و تزویر و گذرگاه‌ها و آموزشگاه‌ های مختلط از مردان و زنان و... مناسب با شأن امام زمان (ع) و آماده برای پذیرش آن حضرت هست و حال آن كه از حضرت امام سجّاد (ع)منقول است:


(اِنَّ اَهْلَ زَمانِ غَیبَتِهِ وَ الْقائِلینَ بِاِمامَتِهِ الْمُنْتَظِرینَ لِظُهُورِهِ اَفْضَلُ مِنْ اَهْلِ كُلِّ زَمانِ لِاَنَّ اللهَ تَبارَكَ وَ تَعالَیû ذِكْرُهُ اَعْطاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْاَفْهامِ ما صارَتْ بِهِ الْغَیْبَڑُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزَلَڑِ الْمُشاهَدَڑِ)؛
مردم زمان غیبت مهدی كه قائل به امامت او و منتظر ظهور او می‌ باشند، افضل از مردم هر زمانی هستند! چون خداوند تبارك و تعالی آن مقدار از رشد عقلی و فهم عالی به آنها داده است كه غیبت در نزد آنها به منزله‌ی مشاهده است، آن چنان در رعایت احكام الهی جدّی هستند كه گویی امام را در میانشان مشاهده می ‌كنند.

(اُولئِكَ الْمُخْلِصُونَ حَقّاً وَ شیعَتُنا صِدْقاً وَ الدُّعاڑُ اِلَی دینِ اللهِ عَزَّوجَلَّ سِرّاً وَ جَهْراً)؛
آن مردمند كه حقّاً با اخلاصند و صِدْقاً شیعه‌ی ما هستند و در آشكار و نهان، دعوت كنندگان به دین خداوند عزّوجلّ می ‌باشند.

پس بنابراین وصفی كه امام سجّاد (ع) از منتظران زمان غیبت فرموده است، ما با این اوضاع و احوالی كه داریم نمی ‌توانیم خود را در زمره‌ی منتظران ظهور به حساب آوریم مگر این كه لطف خدا شامل حال گردد و تحوّلی در اخلاق و اعمال ما به ‌وجود آورد اِن شاءالله.   ادامه ......


  سرور دو جهان ، درک صاحب الزّمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف )

چرا امام عصر(عج)ملقّب به مهدیّ است ؟ امّا چرا لقب خاصّ ولیّ عصرـ عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریفـ - مهدیّ است؟ فرموده‌اند: چون نحوه‌ی هدایتی كه ایشان دارند، نحوه‌ی خاصّی است؛ یعنی، آن هدایتی كه بدون هر گونه مانع و مزاحم مردم را به حقیقت اسلام دعوت كند و حقیقت اسلام را آن چنان كه هست، در دنیا معرّفی و اجرا كند و این تنها به وسیله‌ی آن‌حضرت تحقّق خواهد یافت. سایر امامان ( علیهم السلام)در زمان خودشان اگر چه مهدیّ و هادی بودند، امّا میسّر نمی ‌شد كه حقیقت اسلام را، آن چنان كه هست، به مردم معرّفی كنند و آن را بدون مزاحم به مرحله‌ی اجرا درآورند.

طاغوت‌ها فرصت این كار را به هیچ امامی نمی ‌دادند؛و لذا تنها كسی كه این سكّه به نام او زده شده كه بتواند حقیقت اسلام را، به دنیا معرّفی كند و بدون هیچ گونه مانع و مزاحمی آن را به مرحله‌ی اجرا درآورد، وجود اقدس امام حجّة بن‌الحسن(عج)است. این حدیث از حضرت امام صادق(ع)منقول است:

(إذا قامَ الْقائِمُ دَعَا النّاسَ اِلَی الْاِسْلامِ جَدیداً وَ هَداهُمْ اِلی اَمْرٍ قَد دُثِرَ وَ ضَلَّ عَنْهُ الْجُمْهُورُ)؛

«هنگامی كه قائم ما قیام می‌ كند، مردم را به اسلام تازه و نو دعوت می‌ كند و آن‌ها را به سوی چیزی هدایت می‌كند كه اندراس و كهنگی در آن پیدا شده و اكثر مردم از آن منحرف شده‌اند».

این جمله بیانگر این است كه احكام آیین مقدّس اسلام پیش از ظهور آن‌حضرت مهجور و متروك می ‌شود و اسلام همچون آیینه‌ ی زنگار گرفته می ‌گردد و جلا و صفای آن از بین می ‌رود و صورت آدمی را،آن چنان كه هست، نشان نمی ‌دهد؛ به همین جهت، اسلامی كه او به جهان عرضه می‌كند، از دید مردم،اسلامی تازه و جدید و كاملاً مغایر با اسلام شناخته شده‌ی پیشین است. امام صادق(ع)در ادامه‌ی كلام خویش فرمود:

(وَ اِنَّما سُمِّیَ الْقائِمُ مَهْدِیّاً لِاَنَّهُ یَهْدِی اِلَی اَمْرٍ مَضْلُولٍ عَنْهُ)؛


«و این كه امام قائم، مهدیّ نامیده شده است از آن جهت است كه او هدایت به چیزی می‌كند كه گم گشته است [و مردم از آن خبری ندارند و آن‌ حضرت اسلام گمگشته در میان مسلمانان را از پس پرده‌ی اوهام بیرون می‌آورد و عالمیان را از حقیقت آن آگاه می‌سازد]».

در نهج‌البلاغه‌ی شریف نیز آمده است:


(یَعْطِفُ الْهَوَی عَلَی الْهُدَی إِذَا عَطَفُوا الْهُدَی عَلَی الْهَوَی وَ یَعْطِفُ الرَّأیَ عَلَی الْقُرْآنِ إِذَا عَطَفُوا الْقُرْآنَ عَلَی الرَّأیِ)؛

«او وقتی قیام ‌كند، هوای نفس را به هدایت برمی ‌گرداند، در حالی كه مردم هدایت را به هوای نفس تبدیل كرده‌اند و رأی را به قرآن برمی‌ گرداند، در حالی كه مردم قرآن را به رأی و اندیشه‌ی خود مبدّل كرده‌اند».    ادامه .....


ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن نیمه ی شعبان، سالروز میلاد بهجت آفرین ولی منتظر حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف کتاب حضرت مهدی (عج) حکومت واحد جهانی از تألیفات عالم ارجمند حضرت آیت الله ضیاءآبادی را پیشکش دوستان می نماییم. 

جهت دانلود این کتاب به صورت فایلpdf بر روی اینجا کلیک نمایید

 

با استفاده از لینک زیر سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین شهید بزرگوار و معلم اخلاق حاج شیخ احمد کافی (رضوان الله تعالی علیه) را با موضوع { شب نیمه شعبان ولادت حضرت بقیة الله الاعظم اباصالح المهدی (عج) ، شرح زندگانی و ولادت حضرت مهدی (عج) ، نحوه رفتار پیغمبر اکرم (ص) با فقرا ، توصیه به جوانان برای احترام به مادر ، مولودی دسته جمعی در ولادت حضرت مهدی (عج) }  دانلود بفرمایید :

دانلود

با استفاده از لینک زیر سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین شهید بزرگوار و معلم اخلاق حاج شیخ احمد کافی (رضوان الله تعالی علیه) را با موضوع { تشرف میر اسحاق استرآبادی خدمت حضرت ولی عصر (عج) } دانلود بفرمایید :

دانلود

در قسمت زیر تکه هایی از نغمه سرائی های حاج شیخ احمد کافی (ره) در مدح امام زمان (عج) برای دانلود آماده شده است ؛ برای دانلود روی لینک مورد نظر کلیک کنید :

نوای یابن الحسن (عج)

سرود دسته جمعی در مدح حضرت مهدی (عج) توسط مرحوم حاج شیخ احمد کافی (ره) و خدمتگذاران مهدیه تهران در مسجد سید اصفهان

مولودی نیمه شعبان توسط مرحوم حاج شیخ احمد کافی (ره)

دانلود سخنرانی حضرت آیت الله سید محمد ضیاء آبادی ، موضوع سخنرانی : حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

دانلود کتاب سُرور دو جهان ، درک مهدی صاحب الزمان (عج) ؛ از سلسله مباحث امام شناسی { با فرمت pdf } آیت الله سید محمد ضیاء آبادی «مدظله العالی»

سرور دو جهان ، درک مهدی صاحب الزّمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف )(از سلسله مباحث معارفی آیت الله ضیاء آبادی )

امام زمان (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف) مظهر صفات خدا در زمین و آسمان (از سلسله مباحث معارفی آیت الله ضیاء آبادی )

منتظران امام زمان (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف) کیانند و چه دارند نشان ؟ ( از سلسله مباحث  معارفی آیت الله  ضیاء آبادی)

دانلود کتاب ، امام زمان (علیه السلام) ؛  برکت بخش زمین و زمان ، از سلسله مباحث معارفی { با فرمت pdf } آیت الله سید محمد ضیاء آبادی 

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ

وبلاگ اینترنتی احادیث در آبان ماه سال 1387 کار خود را رسما آغاز کرد ، وبلاگ اینترنتی احادیث وابسته به هیچ گروه یا سازمان و یا شخصیتی نیست و به طور مستقل فعالیت میکند.

هدف از ایجاد این پایگاه جهانی حدیثی ترویج احادیث معصومین (ع) در بین مسلمانان جهان است. سخنان معصومین (ع) زیبا و جذاب است و اگر گفتار و کلام ائمه اطهار (ع) به صورت ساده و روان در منابر و سخنرانی ها و پایگاه های اینترنتی اسلامی به طور مستمر به مردم عرضه شود ، مردم عاشق دین و عمل به دستورات دینی میگردند ، امام رضا (ع) نیز این سخن را در حدیثی بیان میفرمایند : خدا رحمت کند کسی را که این امر ولایت ما را زنده میسازد ، پرسیده شد امر شما چگونه زنده میشود ؟ فرمود علوم و معارف و احادیث ما را فرا گرفته و به دیگران بیاموزد زیرا مردم اگر با زیبایی های سخنان ما آشنا گردند از ما پیروی خواهند نمود. بحارالانوار جلد 2 صفحه 30

ضمناً کپی برداری از محتویات وبلاگ برای ترویج اندیشه های شیعی بلامانع می باشد.

التماس دعا

برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صلوات
( اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد )
مدیر وبلاگ : محب اهل بیت (ع)
صفحات جانبی
برچسبها
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
 احادیث

  بانک سخنرانی های شهید شیخ احمد کافی (ره) پایگاه شهر
حدیث